Kiedy NORD Drivesystems zmodernizował swój zakład lakierniczy, stosując najnowszą technologię malowania silników elektrycznych, podjęto decyzję o nawiązaniu współpracy partnerskiej z firmami Heimer i OCS. Do tej pory stosowano rozwiązanie z przenośnikiem łańcuchowym. Nowy wydział potrzebował czystych i zajmujących mało miejsca przenośników podwieszanych.
NORD Drivesystems – jeden z wiodących na świecie producentów mechanicznych i elektronicznych technologii napędowych – zamówił projekt wstępny ze szczegółowo określonymi wymaganiami. Razem z firmą Heimer, która oferuje systemy do wszystkiego w malowaniu, opracowaliśmy rozwiązanie w oparciu o liczbę stanowisk z kabinami lakierniczymi oraz wymagania dotyczące bufora i obciążenia.
Ważnymi parametrami, które musieliśmy wziąć pod uwagę, była możliwość kilkukrotnego malowania silników tam i z powrotem, a także sekwencyjnego transportu do magazynu. Z magazynu silniki trafiały następnie do sześciu stanowisk pakowania, gdzie były pakowane i dostarczane do klienta.
Rozwiązaniem stał się system z przenośnikiem podwieszanym OCS 500 wraz ze stanowiskami załadunkowymi, zapewniający automatyczny bufor produktów przed stanowiskiem pomiarowym. Po stacji pomiarowej silniki są transportowane do magazynu, gdzie różne części są automatycznie rozładowywane za pomocą dźwigu do składowania. Z magazynu artykuły są wysyłane systemem przenośników podwieszanych OCS do obszarów pakowania w żądanej kolejności dostaw.
Obecnie NORD Drivesystems dysponuje czystym, cichym i ergonomicznym zakładem malarskim charakteryzującym się bardzo płynnym ruchem, w którym można malować na wszystkie kolory za pomocą większości programów malarskich. Co więcej, proces i technologia zakładu umożliwiają szybką dostawę, jeśli coś wymaga priorytetu.